Rabu, Jun 06, 2007

Aha, aku gaduh lagi


Aha, ini satu kisah yang menarik.


Hari tu ada timbul satu issue di share group tentang Rapik Kl akan kenakan bayaran separuh harga kepada golongan oku mulai 1 januari 2008.


Maka adalah suara-suara yang meminta agar NGO's yang mengendalikan permasalahan ini supaya pergi berbincang dengan syarikat tersebut supaya dapat diberi
kepada warga oku percuma untuk menggunakan pengangkutan Rapik.


Aku dan beberapa rakan lain tidak menyetujui pendapat tersebut. Aku kalau dah tak setuju memang akan berterus-terang. Lagi-lagi di share ni, kalau dah
terpaksa kurang ajar pun aku tak peduli.


Pada hari tu iaitu hari Jumaat 1 Jun, memang aku betul-betul kurang ajar. Kurang ajar untuk menegakkan pendapat dan pendirianku yang oku kalau boleh biarlah
diberi separuh harga dan tidak payahlah selamanya percuma. Itu tidak baik.


Rakanku Allan Wong pula telah mengemukakan satu persoalan. Beliau bertanya, kalau semua nak free, mengapa kahwin tidak diminta supaya diberi percuma? Ini
telah menyebabkan sesetengah pihak di dalam share mailing list menjadi marah. Mujur kami berdua masih mendapat sokongan. Dan yang paling lantang memberi
sokongan ialah Abang Kenyalang dari Sarawak. Terima kasih kami ucapkan.


Aku sanggup kurang ajar di share sebab bila ada apa-apa yang tak kena di list itu, selalu diminta kami bersopan dengan alasan di share ada banyak orang
besar-besar. Adakah kerana ada orang besar-besar kita harus bersopan? Itukah alasannya? Tidakkah ada alasan yang lain dari itu?


Depan orang besar-besar, semua tunjuk baik. Yang mana buruk kalau boleh nak sembunyi. Semua report baik-baik belaka. Semua akan pandai main drama swasta.


Aku tak mau semua itu. jadi, lebih baik aku jadi kurang ajar di situ. Aku hanya betul-betul menjadi kurang ajar di list itu sahaja.


0 ulasan:





Arkit blog