Jumaat, Januari 09, 2009

Boikot dan boikot.

Nampaknya, puak bangsat Israel semakin rakus menerjah bumi palastein.  mereka seolah dipandu oleh sahabat akrab mereka iaitu iblis dan syaitan.  Itulah Israel Yahudi.  Puak yang tidak bertamadun sejak dahulu kala lagi.  Puak bangsat yang hampir-hampir dilenyapkan oleh Hittler dalam perang dunia pertama kalau tak silap.  Tapi penulis rasa amat sedih.  kenapa si Hittler tu tak lenyapkan saja puak-puak bangsat ini dari muka bumi ini?

 

Jadi, apa yang kita nak buat ialah boikot barangan dari Amerika dan Israel.  Bagus, tujuannya, untuk melemahkan mereka dari segi ekonomi.  Bila ekonomi dah lemah, kekuatan mereka akan secara automatiknya hilang.

 

Namun, penulis bimbang juga dengan tindakan boikot ini.  nanti, ibarat kata pepatah, lari dari mulut naga, termasuk pula ke mulut buaya.  Ada fahamkah encik?

 

Contohnya, kalau kita boikot KFC, Mc Donalds dan barang makanan segera yang lain, jika premis ditutup, bagaimana pula nasib rakyat yang dah kehilangan kerja?  Dan bila kita boikot produk lain, nasib rakyat kita yang bekerja di anak syarikat mereka sudah pasti akan terumbang-ambing.  Dan, mereka ini, tidak akan teragak-agak menutup operasi mereka di Malaysia.  Alasannya, ekonomi merudum.  Jika ini berlaku, apa akan jadi dengan rakyat malaysia yang kehilangan pekerjaan?

 

Itu yang penulis maksudkan, lari dari mulut naga, tercampak pula ke mulut buaya. Buat pun salah, kalau tak buat, mereka dah melampau.  Betul kan?

 

Dan penulis perhatikan, boikot ini dibuat secara bermusim di mana jika Amerika dan Israel bangsat menyerang negara islam, kempen boikot akan dijalankan semula.  Dan, apabila keadaan telah mula reda, kempen tinggal kempen.  Adakah anda sedar bahawasanya, strategi lapok ini telah dapat dibaca oleh puak-puak yahudi?

 

Sepatutnya, negara-negara islam punya produk mereka sendiri.  Dengan adanya produk mereka sendiri, kita bukan setakat memboikot barangan U.s dan Israel, tetapi, kita semua, tidak akan berurusan business dengan mereka lagi.  Sebabnya, kita dah ada produk sendiri.

 

Tapi, amat malang sekali, negara islam tidak punya produk sendiri yang boleh menembusi ke seluruh dunia.  Daripada keperluan asas sehinggalah ke internet cyber, baratlah kebergantungan negara islam.  jadi, macammana?

 

Apakah orang barat dan orang islam itu berbeza?  Manusia ciptaan tuhan sama sahaja.  Tetapi, kenapakah orang islam begitu mundur sekali?  kenapakah orang islam suka bergaduh sesama sendiri dan suka mementingkan diri mereka sendiri?

 

Dan, kenapakah puak barat dan yahudi, boleh maju sehingga produk mereka boleh menembusi ke seluruh pelusuk dunia?  Kenapa ini harus berlaku?  Tuhan takkan ubah nasib umatnya melainkan umat itu sendiri yang mengubah nasib dan corak hidup mereka.

 

Pemboikotan ini adalah amat wajar, tetapi, perlulah berhati-hati supaya kita tidak termasuk pula ke mulut buaya.  Jangan terlalu ghairah.  Lakukanlah ianya dengan hati-hati.

18 ulasan:

torashah berkata...

Salam sejahtera..

Adakah kita sedia boikot 'politik Yahudi' atas alasan Malaysia Baru? Iaitu pemimpinnya ialah Anwar Ibrahim? Kenapa Anwar seolah-olah tidak mempunyai kemaluan bila melihat rakyat Palestin ditindas dan dibunuh oleh askar Israel berbanding memperjuangkan nasib kaum HINDRAF kononnya ditindas oleh orang Melayu?

Kalau begitu kita juga perlu boikot parti yang bersahabat dengan Yahudi di Malaysia, iaitu PKR dan sahabat mujahid mereka seperti PAS dan DAP!!! Biar rakyat Terengganu mengajar barua-barua yahudi yang bertapak di Malaysia tetapi bertopengkan Melayu, Cina atau India.

Salam perjuangan

Tai berkata...

Bagi yang taksub, susah o.

KME berkata...

Salam,

Mungkin dengan memboikot barangan AS itu membawa kesan yang negatif terhadap ekonomi negara tetapi kenapalah puak-puak Arab yang kaya-raya itu tidak mengenepikan ketidaksefahaman mereka buat seketika untuk bersatu dan sama-sama melenyapkan Israel once and for all dari muka bumi ini.

Ini merupakan serangan yang entah ke berapa ratus kali, mashi lagi tidak berani melakukan balasan secara ketenteraan. Negara-negara arab di sekitarnya hanya adakan "summit" untuk mengutuk Israel sahaja.

Nampak gayanya akan tamatlah bangsa Palestine dari muka bumi ini jika masyarakat antarabangsa tidak berani bangun menentang tenaga.

Tai berkata...

Ya benar. Jika negara arab yang kaya tidak bersatu, ini akan menghancurkan rakyat Palastein. Sepatutnya negara arab yang kaya ini tidak bersekutu dengan puak bangsat Israel ini.

Unknown berkata...

Kalau nak boycott, tutuplah semua kedai dan pejabat...
Jangan pakai komputer kerana alat-alat dan sesetengah cip dibuat di US.
Jangan pakai windows kerana ianya daripada Microsoft yang juga bertapak di Us.

Mungkinkah kita kena kembali lagi ke zaman type writer?

Tai berkata...

Sebab itulah negara dan rakyat harus punya produk supaya kita tidak akan sentiasa bergantung pada kuasa besar.

Taminsari berkata...

Salam sejahtera..

Ini lagi satu kes kurang ajar. Ketika kita sibuk-sibuk untuk membantu rakyat Palestin dan mengutuk kekejaman Israel..malaysiakini pulak cari pasal????

KUALA LUMPUR 8 Jan. - Persatuan Ulama Malaysia (PUM) hari ini membuat laporan polis terhadap laman web Malaysiakini kerana menyiarkan satu rencana yang menghina pemimpin Islam serta memperlekehkan usaha rakyat di negara ini memperjuangkan nasib rakyat Palestin yang kini ditindas rejim Israel.

Laporan polis itu dibuat oleh Timbalan Pengerusi PUM Cawangan Wilayah Persekutuan, Mohamad Hadi Ahmad Talhah di Balai Polis Brickfields di sini pada pukul 2 petang.

Turut disertakan dalam laporan tersebut, satu salinan rencana yang berjudul Abdullah's anti-Israel Posturing yang disiarkan dalam portal tersebut kelmarin.

Menurut Mohamad Hadi, rencana itu yang ternyata menyokong tindakan Israel telah mengguris hati serta membangkitkan kemarahan orang Islam.

''Berikutan itu, PUM meminta Malaysiakini supaya menarik semula rencana terbabit serta-merta dan membuat permohonan maaf secara terbuka.

''Jika tidak, kami minta kerajaan bertindak tegas dengan menggantung atau menarik permit operasi portal berita berkenaan,'' katanya yang ditemui selepas membuat laporan polis di sini hari ini.

Kandungan rencana itu antara lain memperlekehkan usaha semua pihak yang ingin membantu rakyat Palestin daripada cengkaman tentera Zionis termasuk kerajaan, pertubuhan bukan kerajaan (NGO) dan masyarakat awam.

Perdana Menteri, Datuk Seri Abdullah Ahmad Badawi turut disifatkan seorang yang hipokrit dalam memperjuangkan isu Palestin.

Orang ramai termasuk NGO yang menyertai demonstrasi membantah kekejaman Israel turut dituduh menerima upah untuk tujuan tersebut.

Selain itu, ia juga mempersoalkan tindakan negara anggota Pertubuhan Persidangan Islam (OIC), pasukan pengaman Pertubuhan Bangsa-Bangsa Bersatu (PBB) termasuk Pergerakan Negara-Negara Berkecuali (NAM) dalam menangani isu Palestin.

Sementara itu, Ketua Polis Daerah Brickfields, Asisten Komisioner Wan Abdul Bari Wan Abdul Khalid ketika ditemui pejabatnya di sini, mengesahkan polis menerima laporan berkenaan.

Salam perjuangan

Harimau-Menaip berkata...

InsyaAllah...kita akan berhati-hati...encik.

ps: sepanas api tu couple ngan awak ke? hehehehe..

Tai berkata...

1. Apa tujuan Malaysiakini menyiarkan artikal ini?
2. Apakah Malaysiakini ini dibiayai oleh puak bangsat/iblis/syaitan ini?

nah kawan-kawan. Sekarang, seolah-olah tuhan ingin menunjukkan bukti bahawa, siapa yang menjadi tali-barut yahudi bangsat di negara kita ini.

Ingat, ini bukan masalah agama. Kita juga kena ingat, di Palestein, ada juga orang keristian dan yahudi juga musuh orang keristian. Sebab itu saya kesal sebab Hittler tak berjaya hapuskan puak yahudi bangsat ini masa perang di Jerman dulu.

Tai berkata...

Dia orang PR. Dia tak sokong sekolah satu sistem. Ops, nanti depa hentam balik kata menteri besaq Perleh pun hantaq anak pi sekolah cina.

Yalah, dia hantaq sebab nak anak dia tahu banya bahasa dan tak mudah terpengaruh dengan DAP tak guna ni. Ops, topik dah lari.

Panglima Perang Cyber berkata...

memang bersemangat komen semua di sini...

bagus juga idea teddy bear..

cuma setakat kita boleh boikot kita boikot.

bukan bermakna benda kita perlu guna dan tidak ada alternatif perlu diboikot juga.

bukankah ada akal itu untuk menimbang tara ?

semoga ada kesan usaha kita walau tak seberapa.

Tai berkata...

Ya terima kasih.

Ingat, boikot bukan seperti musim buah. Mulai sekarang, negara islam harus punya produk sendiri.

Bro Framestone berkata...

boikot jgn xboikot.. selagi tiada perubahan selagi tue kita jgn berhenti.. Biar negara2 lain pun ikut sama jejak kita

http://pemimpinmuda.malayaonline.com

Tai berkata...

Terima kasih. Bersatu.

Jeepers Creepers berkata...

inilah masalahnya. Nak diboikot salah, tak diboikot serba salah juga..

JHaZ KiTaRo berkata...

yup.. setuju benar dgn idea2 tuan hamba kat sini.. good2.. anyway, salam dari bumi Dublin, Ireland.. saje2 je lompat2 blog org.. :)

Tai berkata...

Macam saya katalah, nanti lari keluar dari mulut naga, termasuk pula mulut buaya.

Tai berkata...

Ok, terima kasih.





Arkit blog