Ahad, Januari 25, 2009

Pendengar upahan.

Pagi tadi, di kawasan Bayan Lepas, Pakatan Rakyat dengan bangganya telah memberikan sumbangan kepada warga emas dan kurang upaya.  Depa bagi kat Balai raya.  Ini laporan dari teman chek yang juga dapatlah sumbangan tu.  Dia kata, orang nak bagi, sapu sajalah.  Ni sumbangan tahun lembu ni.  Dapatlah duit angpau Rm 100 sorang ceritanya.

jadi, dalam sesi sumbangan derma ni, ceramah pun disampaikanlah oleh mereka yang bertauliah.  Wah, depa kata kononnya PR tu hebat, bagus.  Tak macam BN yang teruk dan busuk.  Orang naik kereta, depa bagi sumbangan, orang naik basikal, BN tak bagi sumbangan dan, segala macam lagilah yang baik tentang PR, yang hebat dan terhormat PR.  Segalanya baik, takdak rasuah, takdak kronisme punya.  Sementara, yang buruk busuk, rosak, lekeh dan sewaktu dengannya, semua diberikan pada BN.  PR adalah parti maksum.  Tak buat salah.

 

jadi, adakah ini sesi sumbangan sempena tahun lembu atau sesi memberi upah supaya mereka ini dapat meluangkan masa untuk mendengar ceramah mereka yang kononnya hebat dan maksum?

14 ulasan:

singamaraja berkata...

Ahlanwa shahlan

Ini la gua penin nih udahla K Trengganukalah kat Perak pula UMNO dah lompat PR dualagiakanmenyusul niapa cerita ni, habihla UMNO jika lagu ni

PAPA GOMO berkata...

BAGI UPAH RM100....DAN DIWAJIBKAN DENGAR CERAMAH!!!

MAMPOS LAH PAKATAN!!!
NI KIRA SOGOK RAKYAT JUGA!!!

TAPI AKU TAK SALAHKAN RAKYAT KERANA ORANG DAH BAGI KITA SAPU JELAH!!!

YANG HARAMJADAHNYA BILA KATA BN NI KORUP!!!
DIA SEMUA TAK KORUP KA???
JUJUR KA???

SEMUA TERLIBAT DENGAN BUSINESS HARAM!!!
RASUAH SANA-SINI!!!

HARAMJADAH PUNYA PAKATAN!!!

Tai berkata...

Takkan habis. Saya masih ingat, bagaimana Pas kelantan handle kerajaan negeri depa yang mana, perbezaan kerusinya, hanya satu dengan BN.

Tai berkata...

Itulah, kalau benar ikhlas nak bagi sumbangan sempena tahun baru cina, tak payah dok kata sampai begitu sekali kat orang. Lepas tu, siap janji lagi, Pakatan Rakyat akan tolong semua orang. Yakah? Boleh percayakah? Dia kata, kalau ada duit banyak, nanti sumbangan pun banyak. Sebelum dapat sumbangan, sahlah kena bagi ceramah. ha, masa tulah. Inikah kononnya nak membantu?

AbgTuah berkata...

Salam Sejastera..sedingin salju..

Begitulah tingkah laku mereka yg gemar memburukan imej kerajaan dimata rakyat. Kita kena faham agenda mereka ni yg mereka pentingkan kuasa..kuasa

Jeepers Creepers berkata...

Gong Xi Fa Chai buat saudara. Takda angpau ke tahun ni hehehe..nak pergi Bayan lepas jauh sangat hehehe.

melayuangkat berkata...

Wah, kalau tiap kali ada ceramah hulur duit boleh bankrup lama kelamaan.

WaAllahuAlam.

Tai berkata...

Sebab itu saya kata, PR ni, lebih rasuah dari BN.

Tai berkata...

Saya tak kahwin, tak bolehlah bagi angpau encik.

Tai berkata...

itulah. Kononnya, nak buat sumbangan sempena perayaan, tapi di sebalik mi, ada udang.

Ali Abdullah berkata...

salam, itulah bezanya ikhlas dengan tak ikhlas. Tapi bila BN yang bagi sumbangan berupa derma, depa kata itu wang sogok.. Abis, yang Pakatan bagi tu bukan sogok ke? Ataupun ia kategori jenis sedekah macam ayam hotel dulu ke?

Tai berkata...

Ini rasuah terang-teranganlah jawabnya.

Unknown berkata...

Hehehehhe, kalau BN bagi sumbangan, rasanya tak ada orang cakap macam macam tapi bila pakatan bagi, semua cerita pun keluar.

Tai berkata...

Ha, ada encik, nanti PR pulak akan cakap.





Arkit blog