Ahad, Mei 10, 2009

A G M Sbm Pulau Pinang

Mail ini telah dihantar dengan menggunakan telefon bimbit 6680 Nokia.

Selamat pagi. Hari ini, seperti yang diketahui, Sbm cawangan Pulau Pinang akan mengadakan mesyuarat agungnya. Dan, seperti yang telah diwar-warkan. Dalam mesyuarat kali ni, akan diadakan pertandingan semua jawatan.

Jam 7.30 pagi, aku telah keluar dari rumah. Aku pergi ambil Ah Hong di Bayan Lepas. Selepas itu, kami terus menuju ke jeti untuk menaiki feri.

Jam 8.40 pagi, kami pergi naik bas Rapid Penang. Jam 9.10 pagi, kami sampai ke Sbm dan seterusnya, pergi daftar. Selepas itu, aku mendaftar untuk bertanding jawatan setiausaha. Yang menjadi pencadang Ss ialah Chew Ling sementara penyokong pula ialah Ah Hong.

Selepas semuanya selesai, Ss naik ke tingkat atas. Wah! Dewan baru ni besar o!

Dan pada hari ni, segala makanan dan minuman untuk mesyuarat kali ini, telah ditaja oleh Yb Arif Sch Omar Shah Adun Seberang Jaya. Jadi, terimakasih diucapkan.

Aha, Yb Arif Shah telah selesai memberikan ucapan. Beliau banyak menyentuh tentang Sbm. Dan beliau juga telah menyampaikan sebuah sajak tentang ibu.

Dan kini, Yb Arif Shah sedang menyampaikan hadiah kepada para ibu di Sbm ini. Mesyuarat masih belum lagi start.

Ok. tan Ah Bah telah mempertahankan jawatan pengerusi mengalahkan 3 orang pencabarnya iaitu Daud Abdul Rahman, Hazimi Abdul Hamid dan Ahmad Khir Embi. Timbalan pengerusi ialah Ahmad Saad mengalahkan Andrew Oon Soon Eng dan Razali Norbak. Ss tidak berjaya untmemenami jawatan setiausaha Sbm Pulau Pinang. Cuma kekurangan 8 undi. Kiong Kim Hock telah memenangi jawatan bendahari mengalahkan saudara Tang Eng Kheng.

Jam sudah menunjukkan pukul 3:15 petang. Kini, mesyuarat dengan ahli komuniti baru sedang dijalankan. Jadi, aku menggu Ah Hong sebab kami nak pergi ke Taman Chai Ling untuk makan malam. Ah Hong nak belanja.

Dan sebentar tadi, kami baru sahaja pergi makan paha ayam dengan kicap. Sekarang, kami berada di kedai makan yang lain pula untuk makan. Aku hanya makan mi magi goreng dengan air kosong.

Selepas makan, kami keluar. Jam sudah menunjukkan pukul 8:40 malam. Kami pergi ke perhentian bas untuk menunggu bas. Tak lama kemudian, bas pun datang. Kami sampai di jeti lebih kurang jam 9:30 malam. 15 minit kemudian, feri pun tiba. Kami sampai di Pulau Pinang sudah lebih kurang jam 10:00 malam.

Kemudian, kami menaiki teksi untuk balik. Kami sampai di rumah pada kira-kira jam 10:20 malam.

Demikianlah cerita hari ni. Tunggulah mesyuarat tahun 2011 pula.

0 ulasan:





Arkit blog