Jumaat, Mei 08, 2009

Pemilihan SBM Cawangan Pulau Pinang tiba lagi.

Salam sejahtera.  Ss datang lagi.

 

Aha, nampaknya, dua tahun sudah berlalu.  Kini, pemilihan SBM cawangan Pulau Pinang menjelma lagi.  Nampaknya, persaingan juga akan bermula dan ianya nampak hebat.

 

Pada 2007, saudari Lim Kooi Yong telah memenangi jawatan setiausa SBM Pulau Pinang.  Aini Norazlin pula memenangi jawatan bendahari tapi telah meletak jawatan pada awal tahun dan jawatan itu dipangku oleh Tang Eng Kheng.  Saudara Hazimi Hamid telah memenangi jawatan timbalan pengerusi SBM cawangan Pulau Pinang tetapi telah meletakkan jawatan beliau akibat berasa tidak berpuashati dengan tindakan yang dilakukan oleh Pihak ahli jawatankuasa.  Begitu juga dengan dua orang AJK iaitu Andrew Oon Soon Eng dan Azrol.  mereka meletakkan jawatan kerana ada komekmen kerja.

 

Ahmad Saad, Ahmad Khir Embi dan Razali Norbak telah dimasukkan untuk menggantikan ketiga-tiga mereka.  Aha, itu cerita lama.

 

Kini, persaingan akan bermula lagi.  pengerusi saudara Tan Ah Bah akan mempertahankan jawatannya.  ianya khabarnya akan dicabar oleh saudara Hazimi Hamid dan Andrew Oon Soon Eng.  Timbalan pengerusi akan disaingi oleh saudara Azmi Rejab dan Andrew Oon Soon Eng.  Tidak diketahui sama ada penyandang akan mempertahankan jawatannya atau tidak.

 

Sementara itu, Ss sendiri akan bertanding untuk jawatan setiausaha setelah lebih kurang sembilan tahun mereka mengharapkan Ss untuk bertanding jawatan tersebut.  Dan, tidak pula diketahui sama ada saudari Lim Kooi Yong akan mempertahankan jawatan itu atau pun tidak.  Harap Ss dapatlah.

 

Sementara itu, saudara Paul keong akan bertanding untuk jawatan bendahari.  Ianya akan disaingi oleh saudara Tang Eng Kheng.  yang lain-lain iaitu AJK, tidaklah dirisik sangat.

 

macam-macam sekarang ini kedengaran sempena pertandingan jawatan 2009 ini.  Antaranya sindrom tukar pengerusi.

 

Sudah kedengaran suara-suara golongan muda di SBM cawangan Pulau Pinang mahukan pengerusi ditukar.  Mereka berpendapat, sudah sampai masanya, pengerusi ditukar.  Pengerusi harus punyai wawasan untuk memajukan lagi SBM cawangan Pulau Pinang.  Oleh itu, pengerusi harus terdiri daripada golongan muda.

 

Andrew Oon Soon Eng pula, telah menggunakan strategi kempennya yang dilakukannya pada tahun 2007 iaitu dengan menyewa sebua bas Rapit Penang untuk membawa ahli-ahli SBM ke mesyuarat agung pada 10 Mei ini.  Dengan cara ini, dapatlah beliau menjalankan kempennya.

 

Ada pula suara-suara mengatakan Andrew Oon Soon Eng tamak sebab mau rebut jawatan pengerusi sampailah ke AJK.  Mereka masih lagi mengingati di mana kes beliau meletak jawatan pada 2007 setelah terpilih.

 

Sementara itu, Ss ingin juga memberikah khidmat kepada SBM Cawangan Pulau Pinang dengan bertanding jawatan setiausaha.  Ss tidaklah dapat memberikan apa-apa janji cuma, Ss mengharapkan, agar rakan-rakan SBM cawangan Pulau Pinang dapatlah memberi peluang kepada Ss untuk mencuba buat sepenggal.

 

masanya sudah hampir tiba.  Sama-samalah kita tunggu keputusannya nanti.

4 ulasan:

joegrimjow berkata...

harap yg betol2 buat kije dapat

Tai berkata...

Ok, terima kasih banyak-banyak.

Mohammad Roslan berkata...

Harap Ss berjaya menjadi Setiausaha SBM...memang Ss layak memikul jawatan tersebut.Mamak yakin Ss boleh....

Tai berkata...

Ha mamak, hanya kekurangan lapan undi saja untuk melayakkan Ss menjadi setiausaha.





Arkit blog