Ahad, Januari 03, 2010

Cerita EGM bahagian dua

Ok, jumpa lagi.

 

Edisi pindah-memindah bilik.

 

Ha, Ini kisah pindah-pindah bilik.  Ini adalah perkara biasalah.  Mungkin terdapat sana-sini kelemahanlah.  Tak apa, perkara ini boleh diatasi.

Perkara bermula semasa aku sedang sibuk tengok kartun kat tv9.  Kerani menelefon aku memberitahu yang bilik kami 487 akan berpindah.  Aku jawab ya saja.  Beberapa minat kemudian, kerani telefon balik mengatakan, tak jadi pindah.  Jadi, tak apalah.  Terus dengan kartun di tv9.  Ingatkan, dah selesai kes tu.

 

Di sebelah malam, selepas makan malam, tiba-tiba petugas hotel membawa dua orang ahli iaitu Megat dan Husin ke bilik kami.  Kami diberitahu, mereka berdua ni mesti ditempatkan di bilik kami kerana bilik mereka iaitu 309, adalah bilik untuk pemandu bas.  Swarn Singh agak marah jugak.  Dia kata, kalau sampai enam orang, macammana nak jalan pi toilet tengah-tengah malam nanti?  Petugas hotel beritahu, dia hanya mengikut arahan.

 

Bincang punya bincang, akhirnya, Husin dan Megat balik semula ke bilik mereka kerana pemandu bas dah ada bilik mereka.  Jadi, selesailah masalah.

Sementara itu, kerani sibuk memindah tilam besar dan berat.  Sementara si buta si buta ni, hanya dok tau beletiak dan buat bising.  Depa tak tau hujung pangkal.  hanya dok tau, pot-pet pot-pet bising.

Kerani dah mula naik bengang.  Dia terus buat kerja dia.  Sampai ke satu tahap, dia terjatuh.  Akibatnya, pinggangnya mengalami cram.  Begitu juga dengan kakinya.  Dia telah dipapah balik ke bilik oleh Noraini Ghazali dan kak Tajma.

Sementara itu, mereka yang tadinya dok pot-pet pot-pet bising tiba-tiba menjadi diam seribu bahasa kerana takut.  Ha tulah, padan muka bising lagi.

pada malam itu, Noraini Ghazali telah menjadi penyelamat keadaan.  Beliau telah mengurut cik kerani sehingga pulih seperti sediakala.  Noraini ni, kiranya heroinlah pada malam itu.

Pada malam itu juga, Noraini Ghazali tidak dapat menghadiri taklimat EGM yang akan berlangsung pada esok hari kerana telah menjadi seorang heroin.

Bersambung.

0 ulasan:





Arkit blog