Rabu, November 17, 2010

Penang: Guan Eng Beli OKU Pulak

Penang: Guan Eng Beli OKU Pulak

Filed Under ( Republic sosialis Penang ) by pisau on 16.11.10

alt

Sebelum ini ketua menteri paling celaka dalam sejarah kerajaan negeri memperbodohkan warga mas yang semua orang tahu dahulunya menimbulkan keraguan hasilnya.Kini dengan dasar populis sekali lagi Guan Eng bertindak untuk membeli warga OKU pula.
Bermodalkan RM8.30 sebulan, dasar populis yang merendah rendahkan OKU ini nilainya sama seperti membeli kertas tandas. Selepas ini akan kedengaran si ketua menteri berlidah biawak (bukti guan eng pembohong berlidah biawak klik sini) mendabik dada kononnya kerajaan negeri yang pertama di dunia yang membantu OKU bermodalkan RM8.30 sebulan.
Kemudian ketua menteri berlidah biawak mengunakan isu murahan ini untuk dijadikan modal ceramah dihadapan orang melayu kononnya dia begitu prihatin .
Amat berbeza sekali dengan bantuan yang di beri oleh kerajaan pusat yang jauh lebih tinggi seperti fakta yang didedahkan oleh MPP.
alt
OKU pula menjadi sasaran Guan Eng setelah melihat golongan warga mas sudah tahu tembelang beliau mahu meraih undi secara murahan. Akan ada juga dakwaan kononnya wang adalah hasil lebihan daripada atas menghapuskan rasuah walhal wang tersebut adalah surplus atau lebihan daripada bajet yang tidak dibelanjakan.
Kerajaan negeri yang tidak membelanjakan wang untuk pembangunan rakyat adalah kerajaan negeri yang pemalas,kerajaan yang dipilih oleh rakyat harus melaksanakan pembangunan dan pengurusan penyelengaraan contohnya perbaik jalan,landskap,mengutip sampah,lampu jalan dsb.
Pisau kata " dah ada golongan OKU yang buta perut lupa diri bila dapat bantuan Guan Eng"

4 ulasan:

bRAVEhEART berkata...

Salam bro,
Selamat Hari Raya Aidil-Adha. Semoga persahabatan kita juga akan tetap berkekalan ~ BH

Tai berkata...

Ya, terima kasih. Itulah yang dikehendaki.

azlishukri berkata...

salam, selamat hari raya aidil adha, blog ini sudah dipaut.

Tai berkata...

Terima kasih Muhammad Azli.





Arkit blog