Ahad, Oktober 28, 2012

Zhana, ke mana kau pergi?

Sudah empat ke lima tahun lebih Zhana menghilangkan diri. Ke mana kau menghilang ya Zhana? Zhana menghilang, tanpa sebarang khabar berita. Tanpa meninggalkan sebarang jejak. masih kuingat, kuhantarkan surat padanya di tempat kerjanya dan dia membaca. Terima kasih kepada sahabat yang menolong ku.

Dan selepas beberapa ketika, Zhana pun menghilang. ke mana kau menghilang Zhana? Kuharapkan pada suatu hari nanti, kau akan menjelmakan diri kau. Kuharapkan pada ketika itu, kau tampil dengan wajah dan semangat yang baru. Kau tampil dengan penuh bergaya dan penuh ciri-ciri seorang wanita melayu. Kuharapkan, Zhana pada ketika itu, adalah Zhana yang penuh kesopan-santunan dan bukanlah seperti Zhana yang dahulu.

Zhana, kudoakan kau berbahagia di samping keluarga. Semoga kau tabah menghadapi liku-liku hidup yang penuh pancaroba ini. Sentiasalah mengingati tuhan. Jangan tinggal solat.

Teringat aku pada Zhana bilamana aku mendengar lagu Ahli Fikir Dia Datang. lagu lama yang Ahli Fikir buat rrap. Apabila terdengar sahaja lagu tersebut, tiba-tiba, wajah Zhana muncul di hadapanku.

jagalah dirimu baik-baik Zhana. Kuharapkan suatu hari nanti, suaramu akan muncul kembali di corong-corong radio.

0 ulasan:





Arkit blog