Selasa, Jun 18, 2013

KL Febuari bahagian tiga akhir.

24TH Febuari Ahad.
    jam 6:00 pagi, aku dah pun terjaga dari tidur. hari ini, tibalah masanya untuk balik. Aku pun terus pergi mandi dan bersiap yang sewajarnya. Radio siaran Hitz.fm masih lagi berbunyi.

Jam 6:30 pagi, Eu Khoon pun pergi mandi. Ini diikuti oleh aku pada kira-kira lebih kurang jam 7:00 pagi. Semasa aku mandi, Eu Khoon sedang sibuk berbual dengan seorang rakan lama kami dari Johor Bahru iaitu Suhaily kamarudin. Agak panjang lebar juga perbualan mereka tu.

Selepas mandi, pada kira-kira lebih kurang jam 8:00 pagi, sementara menunggu waktu pergi naik teksi ke stesen bas Jalan Duta, aku sempat lagi tengok siri anime di tv3.

jam 8:30 pagi, bertolaklah dengan teksi ke stesen bas jalan Duta sambil ditemani oleh Eu Khoon kerana dia pun dah nak balik rumah.

Apabila sampai di stesen bas Jalan Duta, aku dibawa oleh pemandu teksi ke tempat duduk menunggu bas. Dan kemudian, pemandu teksi itu pun berlalu pergi.

Lebih kurang jam 9:30 pagi, bas pun tiba. Aku dibawa pergi menaiki bas oleh seorang pemuda. "Bolehkah"? Dia bertanya. "Boleh'. "Dah biasa dah". Aku menjawab.

Kini, aku sudah berada di atas bas. Ha, semasa datang, pemandu bas pasang lagu-lagu klasik. Ni masa balik pulak, pemandu bas pasang lagu-lagu tahun 90-an. Dia pasang CD ni. Dek kerana terlalu penat, aku pun tidurlah atas bas.

Lebih kurang jam 2:00 petang, bas pun tibalah di stesen Sungai Nibung. Selama lima minit aku menunggu kawan aku. Aku sampai di rumah pada kira-kira lebih kurang jam 2:30 petang.

Habis.

0 ulasan:





Arkit blog