Sabtu, April 12, 2008

Si buta dah mula nak tunjuk samseng


kepada kawan-kawan, cubalah anda membaca petikan e-mel di bawah ini.





----- Original Message -----


From:
Loh Kong Ken


To:
Undisclosed-Recipient:;


Sent: Tuesday, April 08, 2008 11:28 AM


Subject: Update on meeting with MOF


Dear all,


This is the latest on the meeting with MOF (Ministry OF Finance).


They have promised to look into our request and will get back to us ASAP.


Now the question is how long is ASAP?


We are giving them until the end of this month. If we do not hear anything from them, we will take the next move.


Are you all ready to support our course?


Our next move will be very drastic and radical. We planned to be the next Hindraf.


We are planning to have a march in the Klang Valley just like the Thais, Koreans, Indians and the Taiwanese did in their respective countries in pressing
their demands.


If the government can spent more than RM35 billion each year (and is rising each day) in subsidy for fuel, they can spend RM35 million more (0.1% of RM35
billion) to absorb the free fair for the disabled in general and the blind in particular. In fact, the government does not need RM35 million each year
to give the OKU free transport. The most they need is RM3.5 million per year, that is 0.01% of RM35 billion.


Can you and will you support us? I know some of you will.


I will keep all of you posted should we come to that.


Loh (K.K.)



Nah, apa pendapat kawan-kawan? Bagi saya, ini sudah melampau. mereka dengan sewenang-wenangnya nak menggunakan kecacatan mereka untuk menghuru-harakan negara.



mereka ini hanya mementingkan diri sendiri sahaja dan tidak peduli terhadap orang lain. Bagi mereka, biar mereka senang, orang lain susah, dia orang punya pasal. Ini sesuatu yang sangat tidak baik. Bersenang-senang atas penderitaan orang lain.



Cubalah fikir, kalau mereka nak semua percuma, pengangkutan contohnya, macammana syarikat pengangkutan tersebut nak membayar gaji para pekerjanya? Dari manakah duit bagi mereka untuk membayar gaji para pekerja mereka? Apa akan terjadi nanti? Nak bagi pekerja syarikat pengangkutan makan pasir?



Satu lagi, semua nak percuma, tidakkah mereka terfikirkan kesusahan orang lain contohnya setinggan, ibu tunggal dan yang lain-lain? Mereka semua ni susah malah, mungkin lebih susah daripada si buta ni. Tapi, adakah golongan-golongan ini menuntut nak semua percuma?



Walau pun mereka ini hanya menuntut pengangkutan diberi percuma, ini adalah sesuatu yang langsung tak masuk akal. nak percuma tapi perkhidmatan mesti bermutu. Ini apa punya cerita? Bagi saya kalau dah nak percuma, boleh diberi, tapi bila naik pengangkutan awam, tak payah diberi tempat duduk. Duduk saja atas lantai. Segala aduan terhadap sesuatu kelemahan perkhidmatan awam oleh mereka ini, usah dilayan. Kalau mereka tak puas hati, suruh saja mereka cari pengangkutan lain. Kalau ini dapat dilaksanakan, pengangkutan percuma, boleh diberi.



Wah! Orang sudah bayar duit, sudah ada tempat duduk, ni mereka ni dengan tak bayar apa-apa, tiba-tiba naik pengangkutan tersebut nak cari tempat duduk. Banyak cantik dia orang punya muka.



Cubalah fikir, sekarang ini, semua barang dah naik harga. jadi, apabila keadaan ini berlaku, adalah lebih baik jangan lagi membebankan pihak-pihak lain semata-mata untuk kesenangan satu pihak yang kononnya berjuang bagi si buta. Jika mereka benar-benar nak berjuang, adalah lebih baik mereka memperjuangkan supaya golongan oku mendapat pekerjaan yang sekarang amat sulit bagi golongan oku untuk mendapat pekerjaan.



Saya berharap, persatuan-persatuan yang mewakili golongan oku penglihatan dan juga kementerian keuwangan tidak melayani permintaan daripada mereka yang tidak bertanggungjawab dan mementingkan diri sendiri ini. Dan kepada kawan-kawan semua, jangan menyokong mereka yang cuba nak buat huru-hara ini.


0 ulasan:





Arkit blog