Selasa, Jun 03, 2008

mengapa mejoriti besar golongan oku penglihatan menyebelahi pembangkang?

Saya pernah menulis bahawa orang buta mejoriti besarnya menyebelahi pembangkang.  Sememangnya ini tidaklah dapat dinafikan sama sekali.  Ia adalah realiti yang sebenar.

    Orang kata, sesuatu perkara yang berlaku itu, mestilah bersebab.  Begitu jugaklah mengapa mejoriti besar orang buta menyebelahi pembangkang dan tidak menyebelahi kerajaan.

 

    Pihak parti pemerintah dikatakan gagal mendekati dengan orang-orang buta.  Jika sesuatu menteri atau oraang-orang besar dijemput untuk merasmikan sesuatu majlis anjuran persatuan-persatuan NGO orang buta, mereka selalunya hanya akan menghantar wakil sahaja.  Yang dijemput ini lebih berminat menghadiri majlis yang lebih berprestage.

 

    Apabila sesuatu majlis dibuat oleh NGO's oku penglihatan, jarang kita dapat melihat sukarelawan dari parti pemerintah seperti Umno dan parti komponen BN yang lain.  yang banyak akan menjadi sukarelawan untuk sesuatu majlis anjuran NGO's oku penglihatan ini ialah mereka dari parti pembangkang.  jadi tidak hairanlah parti pembangkang lebih dekat di hati oku penglihatan ini.

 

    Apabila sesuatu permasalahan yang dihadapi oleh oku penglihatan ini didedahkan ke pihak umum, parti pembangkanglah akan menjadi juara untuk menyelesaikan masalah mereka ini.  Mana dia parti BN yang melaungkan slogan masyarakat penyayang?

 

    Pihak BN amat jarang berdialog dengan golongan oku penglihatan ini.  Apatah lagi bercampur-gaul dengan mereka  Perkara ini diambil alih oleh parti pembangkang.  jadi, apa nak kata?

 

    Masalah infrastruktur golongan oku penglihatan, masalah pengangkutan dan segala masalah keperluan oku penglihatan yang lain, amat lambat diperhalusi oleh pihak kerajaan.  Jadi, tidak hairan kalau parti pembangkang mengambil kesempatan dalam kesemua hal ini.

 

    jadi di sini, ingin saya berseru kepada pihak kerajaan, tolong jangan ketepikan golongan oku khususnya oku penglihatan ini.  Jika anda semua inginkan sokongan dari kami semua, dampingilah kami.  Janganlah menyisihkan kami.

0 ulasan:





Arkit blog