Isnin, Oktober 27, 2008

Bersembang

Wah, petang tadi, aku telah mengenali seorang mak dara.  yalah, dia dah menikah, jadi aku panggillah mak dara.  Takkanlah anak dara kot.  nama dia Rahimah.  Tak taulah nak panggil kak atau apa.  kawanku Mustaffar Talip yang buat persidangan melalui skype.  jadi kami pun sembanglah.  Biasalah aku promosikan blog aku.

 

Tidak lama kemudian, seorang rakanku dari melaka iaitu hashim Ishak, orang kuat Umno pun masuk sertai sama.  Wah, nilah yang seronok sebab ada orang Umno.  Pasai, aku pun sekaki dengannya.

 

Saudara Hashim telah bercerita petang semalam, beliau telah menghadiri majlis rumah terbuka dan sempat bergambar dengan timbalan menteri pengajian tinggi.  Beliau juga telah menerangkan dengan panjang lebar kenapa pelakon hindi Sharuk Khan diberikan anugerah Dato oleh kerajaan negeri Melaka.  Aha, kalau ada yang nak tau, sila e-mel saya.  Saya akan berikan alamat e-mel kepada bloggers yang saya selalu beri komen di blog beliau.  Saya taknak sebarang bagi sebab takut nanti beliau diserang oleh mereka yang tidak bertanggungjawab.  Tentu faham kan apa maksudnya tu?  jadi, saya tidak akan memaparkan e-mel beliau di sini.

 

Saudara Hashim juga telah bercerita situasi negara masa sekarang.  Rupanya, pengetahuan beliau ini sungguh hebat.  Beliau ini, oku penglihatan.  Umur beliau dah dekat 50 tahun dah.  jadi, beliau tahu banyak hal tentang Tun, tentang Pak Lah dan tok Najib.  Begitu juga Tun Razak.

 

Semasa taklimat dari saudara Hashim itu, saya telah sempat berchatting dengan Rahimah.  Saya ada bercerita bahawa mejoriti orang buta ni, menyokong pembangkang.  Saya ada beritahunya, bukanlah tak boleh menyokong, tapi kenalah tengok macammana status oku ni.  Dan yang paling seronok, beliau juga orang belah saya dan hashim.  Ha, tulah yang seronok tu.

 

Jam 4:45 petang, aku putuskan talian skype sebab masa untuk aku merehatkan komputer telah pun tiba.  Dan tidak lama kemudian, mereka pun bersurai.  Aku dapat tau ni sebab aku telefon hashim selepas itu.  Dan untuk pengetahuan, hashim Ishak ni oku penglihatan juga.

3 ulasan:

Tai berkata...

Ok encik, terima kasih. Dah bagi komen dah.

BlackList berkata...

bule share x sedingin salju

Tai berkata...

Encik, nak share apa? Tak fahamlah. kalau nak e-mel dia, hantar e-mel pada saya di komuniti.oku@gmail.com





Arkit blog