Isnin, Oktober 27, 2008

Cerita orang kawin.

Aha, semalam hari Ahad.  di Kampung aku telah berlangsung satu majlis perkahwinan.  Aku tak taulah siapa yang menikah kawin tu.  Aku ni, jarang keluar dari bilik.  Asyik mengadap komputer 24 jam saja dalam bilik.

 

yang aku tau lebih kurang jam 1:30 tengahari, ada bunyi kompang.  Tu maknanya, pengantin dah mailah tu.  lepas tu, siap ada kugiran lagi.  Wah, ada lagu rok, lagu raya dan lagu dangdud.  Dapat aku bayangkan sungguh meriah sekali majlis perkahwinan tu.

 

Lepas tu aku pun terfikir, macammanalah majlis perkahwinan aku suatu hari nanti?  Bagi aku, aku tak suka nak buat meriah-meriah.  Asal sederhana dan dapat kahwin, kira ok lah tu.  buat apa nak buat majlis besar-besaran kalau dipenuhi dengan hutang-piutang tu?  kankah leceh nanti?

 

Bagi aku, buat suatu majlis yang paling sederhana sudah kira ok.  Tak payahlah nak bermegah-megah melainkan kalau ada kemampuan.  Tak mampu, buatlah cara tak mampu.  jangan cari pasai.

0 ulasan:





Arkit blog