Ahad, April 26, 2009

Teruskan perjuangan, Saiful Bukhari.

Salam sejahtera.  Ss datang lagi pada hari ini.

 

Baru-baru ini, keluar berita tentang saudara Saiful Bukhari yang nak saman penulis blog.  Ni semua gara-gara artikal yang memfitnah beliau.

 

Nampaknya, perjuangan Saiful belum selesai.  Saiful memang seorang yang kuat dan cekal dalam perjuangan.  Ini menampakkan bahawa, beliau memang berada di pihak yang benar.  Selalunya, orang yang benar ini, tidak akan takut menghadapi apa jua cabaran yang bakal mendatang atau menimpanya.

 

Dan menurut cerita, ada beberapa blog lagi yang dia nak saman.  Baguslah saudara Saiful, teruskan perjuangan anda.  Hendak mencari suatu kebenaran, memanglah amat payah dan perit.

4 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

SALAM ZIARAH SS
SEMAKIN DKT TARIKH PERBICARAAN SAIFUL SEMAKIN BYK DUGAAN YG DTG KT DIA. HARAP2 DIA X GOYAH. MMG PATUT DIA SAMAN BLOG TU SB DH BYK SGT TOHMAHAN YG DITUJUKAN KT SAIFUL. MEREKA PANDAI BUAT PANDAI2 LA MEREKA TANGGUNG RISIKONYA

TAAVEEKUN PERAK berkata...

Generasi muda telah di braiwash untuk membenci segala-gala yang bermakna kebaikan dan kemajuan. Dalam istilah psychology di panggil anti establyshment.

Perkara kanak-kanak tadika di seluruh kawasan gelombang hijau diajar memijak bendera dan gambar pemimpin adalah satu rahsia terbuka. Malah sudah jadi trend pembangkang bila berjaya menawan sesebuah negeri, maka perkara pertama yang akan dilakukukan adalah menurup tadika KEMAS yang tak bersalah. Ianya terjadi di Terengganu zaman Lewat 1998 selepas PRU10, di Perak, Selangor dan Penang.

Di peringkat sekolah menengah dan Universiti pula pelajar diasuh menjadi trend untuk membenci kerajaan yang memerintah. Saya masih ingat ketika menuntut di luar negara pada era lewat 1980an, Pegawai MSD terpaksa membawa pita video Memali untuk menerangkan apa yang sebenarnya terjadi.

Sebenarnya menyemai budaya anti establysment ini akhirnya akan memakan diri pembangkang sendiri. Kelantan , satu-satunya negeri yang telah berada dalam cengkaman PAS selama 18 tahun telah menunjukkan penularan budaya anti establysment dalam kehidupan seharian..buktinya rusuhan di stadium bola sepak KAFA vs pasukan NS.

PAS / PKR/DAP dan PR hendaklah sedar menyemai budaya tersebut akhirnya akan memakan diri. Memang senagn mengarah golongan muda memberontak,knonnya kebangkitan golongan mahasiswa.....terpelajar... sebab naluri darah muda memang nak tunjuk lagak,sebab terasa tertekan kerana masih tidak independent secara kewangan... tapi ingat strategi memakan diri dan akhirnya negara yang akan musnah.

Tai berkata...

Itulah, jadi kalau rasa tak ada duit nak bayar saman tu, pandai-pandailah tulis.

Tai berkata...

Ya Rahman. Itulah, mereka terlampau menyanjung demokrasi. Salah menggunakan demokrasi, inilah padahnya.





Arkit blog