Ahad, September 13, 2009

Kisah aku dan Tong Sampah

Inilah kisah perkenalanku dengan Tong Sampah.

Aku mengenali Tong Sampah pada awal Ogos yang lalu. Seorang rakanku telah memperkenalkan aku kepada Tong Sampah. "Tak apalah, awak panggil Tong Sampah saja." Beliau berkata. Maka, beliau telah memberikan aku nombor telefon Tong Sampah.

Tong Sampah ialah seorang gadis buta. Beliau tinggal di Johor Bahru. Umur beliau baru 21 tahun. Beliau bersekolah hanya setakat tingkatan tiga.

Maka, bermulalah persahabatanku dengan Tong Sampah. Aku pun sms beliau dan beliau membalas sms aku. "Hai, boleh saya kenal kamu?" Sms pertamaku buat beliau.

"Boleh." "Tapi, macammana kamu dapat nombor telefon saya?" Tong Sampah membalas sms-ku. "Oh, kawan awak yang berikan." Aku membalas sms-nya. "Kamu umur berapa?" Sms-ku dibalas. "35." Aku membalas sms-nya. "Wah, 35," "sudah tua, tak kahwin lagi?" Dia membalas sms-ku. "Belum." "Mana ada tua?" Aku membalas sms-nya.

Kemudian, aku terus hubungi Tong Sampah. "hello," itulah perkataan pertamaku. "Hi," "How are you?" Dia bertanya. "Oh i'm find." "Thank you." Aku membalas. "Wow!" "Your voice is so macho." Tong Sampah memberi reaksi. "Oh thanks." Aku menjawab.

"Actualy, who gives you my number?" Tong Sampah bertanya ingin tahu. "Oh, your friend give me your number." Aku membalas. "Oh ok." Dia menjawab pendek. Kami berbual agak lama dan kemudian, gagang diletakkan.

Sejak hari itu, bermulalah perkenalanku dengan Tong Sampah. Hari-hari aku sms beliau. Hari-hari juga aku menghantarkan my voice kepada Tong Sampah. Kami menjadi agak rapat. "Hi Tong Sampah, now i want to go to sleep." "So, don't reply this my voice ok?" "So, good night and have a sweet dreams." Itulah kata-kataku untuk my voice terakhir sebelum tidur pada hampir tiap malam.

Tiba-tiba, di suatu malam, semasa sedang rancak bersembang dengan Tong Sampah, tiba-tiba, talian telefon terputus. Ingatkan, talian rosak. Rupanya, Time Gold telah kehabisan kredit. Beberapa hari juga tidak dapat menghubungi Tong Sampah.

Apabila kredit dah top up, maka aku menghubungi Tong Sampah kembali. My voice juga giat berbalas-balas.

Beberapa hari yang lalu, bil telefon diterima. Wow! Dekat RM 130. Bil Celcom pula, RM 69.60. Alahai, dek kerana gara-gara Tong Sampah, bil telefon meningkat mendadak. Aku menceritakan pada Tong Sampah hal ini. Tong Sampah mencadangkan supaya kami berutus surat sahaja. Aku amat bersetuju dan demi untuk tulis surat pada Tong Sampah, aku telah membeli satu pocket frame yang berharga RM6.00.

1 ulasan:

ONE berkata...

salam,

SELAMAT MENYAMBUT HARI RAYA AIDILFITRI..
DENGAN INGATAN TULUS IKHLAS..
MAAF ZAHIR DAN BATIN!





Arkit blog